top of page
logo.jpg
Search

Most Dope - 06.september.2023



10 - 1 DL sammen med upside down ga en smakfull treningsøkt 🎉 . Vi har gjort 10 - 1 ganske mye siden før sommeren så det er kjekt å se at mange vet godt sin kapasitet.


Din Kapasitet


Kjernen i CrossFit-filosofien er variert, funksjonell trening med en markert grad av intensitet. Dette er essensielt for å utvikle arbeidskapasiteten, målt over et bredt spekter av tidsintervaller og et mangfold av øvelser (se illustrasjon).


La oss bruke dagens markløftøvelse som eksempel. Vårt mål er å betydelig forbedre din kapasitet, for eksempel en økning på hele 100%, fra 50 kg til 100 kg. Dette handler ikke utelukkende om å imponere, men om å utvide dine grenser. Når ryggmuskulaturen din kan takle 100 kg, vil den være rustet til langt større belastninger, enten det er å holde ut en tolv timers arbeidsdag eller ta på seg en utfordrende fjelltur. Det inkluderer også vårt ønske om å pushe deg til det ytterste under trening for å bygge enda større styrke. Ofte fører dette til en synergistisk effekt som overskrider din tidligere kapasitetsstandard.


Hensikten med å ha høy kapasitet er at dagliglivets krav føles som piece of cake 🍰. Videre er målet at dine hverdagslige aktiviteter ikke skal overskride din kapasitet.


Løfting med dårlig teknikk er ikke nødvendigvis farlig. Det som faktisk utgjør en risiko, er å løfte vekter som overstiger din kapasitet. Dermed har du alltid et valg: Du kan enten holde deg innenfor grensene av din nåværende kapasitet eller jobbe aktivt for å øke den, enten det gjelder markløft eller andre aspekter av din fysiske prestasjonsevne.



Recovery, og husk da hva som spiller inn på din kapasitet er hvor mye du har ladet, altså sovet men også hvilket drivstoff du har gitt kroppen din, kosthold. Men nok nerding for i dag.


Serina er i ekstase 😂



Dagen oppsummert #handstands




Bildedryss 🤸‍♀️



BAFssss <3


En haau med nye venner på dagens Bring A Friend. Det elsker vi å se og setter veldig, veldig, veldig, veldig stor pris på 👋 🌟 💛


Om du har en venn. Be han eller henne booke seg på via www.crossfitverftet.no/komigang


Score & Booaard



Ha en nydelig kveld, Serina & Andreas



151 views

Comentários


bottom of page