top of page
logo.jpg
Search

EMOM 30 Snatch - 23.august.2022

The lift above all lifts (??) - The Snatch 🙌

Her ser dere general points of performance for rykken (som det heter på norsk). Som dere ser så er det en del å henge seg opp i.


Så hvorfor skal vi gjøre snatch, er ikke kettlebell swings the shit?


Prinsippene til CrossFit er flere. Et av de viktige er: Move large load, long distance, quickly. Det motsatte vil da være: Move low loads, short distance, slowly.


For å gi deg et fult bilde vil da et eksempel til CrossFit være Snatch. Og et eksempel for det motsatte bicep curls.


Snatch er en øvelse som skaper mye kraft. Intensitet for oss er kraft og kraft måles = force x distance / tid. Altså så kan en måle kraften en klarer i en snatch.


Om du "bare" klarte 30kg i snatch i dag kan vi også legge på din kroppsvekt, la oss si 80kg og derfra har du da flyttet massen 110kg en X distance avhengig av hvor lang du er. Et annet eksempel er 10 airsquats x 80kg = 800kg.


110 kg i bicep curls er imponerende / umulig. Men i vår verden flytter vi mye masse, lange distanser på kort tid. Det er effektivt, det får store muskler til å jobbe, det gjør at vi svetter og det gir resultater.


Dette er et av prinsippene som gjør CrossFit populært i hele verden, det gir resultater, ikke så mange forstår hvorfor, det trenger kanskje ikke du heller. Men nå lærte du kanskje noe 🤓.


Forøvrig så er dette en av grunnene til at CrossFit treningsformen appelerer for meg. Den tror på at vi må lære vanskelige ting, ting som krever fokus, hardt arbeid og frustrasjon (vondt i håndleddet!!!). Men om du stoler på prosessen vil du lære et redskap som senere vil gi deg fantastiske resultater. Det hadde vært bedre for business og gitt alle en 16kg KB, pompet opp timene til 42 personer og hei hvor det går men vi står med dere i frustrasjonen og stoler på at investeringen din vil gi deg fantastiske resultater for helsen din ❤️📈.


Vil du effektivisere resultatene dine på trening?


Meld deg på kurset til Thomas "lift off", det å lære deg de olympiske løftene og fokusere på styrke i 10 uker vil effektivisere resultatene dine og gjøre at du vil få mye mer igjen for tiden du bruker på våre CrossFit gruppetimer.


Mer info:

www.crossfitverftet.no/kurs




Eirik hadde sine første CrossFit Gruppetimer i dag


Eirik vil være en supervikar som var super flink, dere kommer altså til å se mer av den Politimannen her fremover 💪




Kjetil working on that progress #1%bettereveryday 📈



En hel hau som gjennomførte after party i dag 🏆



Scoreboard m/økt (eller var det økt m/scoreboard?):


Ha en flott kveld - Andreas

160 views

Recent Posts

See All
bottom of page