logo.jpg
Search

Crew neck - 22. april. 2021

Hallo i luken!


Nok en dag er over og herlighet for en gøy (men tung) økt det har vært i dag. Dere står søren meg på gjennom hvert eneste minutt og det er skikkelig inspirerende å coache dere.





Det er crew neck som har stått på dagens plan. Den har en 17 minutters timecap, i løpet av denne tiden så er det mange repetisjoner som skal gjennomføres, så her er det lurt å være smart fra starten av og ikke starte ut for hardt.

I løpet av de 17 minuttene skal det gjennomføres 27-21-15-9 repetisjoner av V-ups og push press. Etter disse to øvelsene så er det 400 meter løping. Du gjør altså 27 repetisjoner med V-ups, 27 push press så 400 meter løping. Deretter er det 21-15-9. For Bravo og Charlie skalering er det noen mindre repetisjoner, 21-15-9-6.

Som sagt så er det lurt å ikke starte ut for hardt. De første 21 repetisjonene vil virke lette og man ønsker gjerne å gjøre alt i ett sett, men du har en fordel hvis du deler opp i for eksempel 5-5-5 repetisjoner fra begynnelsen. Jeg lover deg at du kommer til å bli sliten.

For mange kan V-ups være en utfordring da den krever mye styrke i kjernemuskulaturen. Derfor har vi en del alternativer til V-ups i dag. Har du dreisen på denne øvelsen så gjennomfører du de med samlet ben. Neste skalering er med annen hver fot, hvis dette også kjennes utfordrende så kan du ha bøy i beina og føre kneet opp mot brystet. Blir dette også for tungt så har vi i dag også kunne gjort vanlige sit-ups.

Under oppvarmingen og movement-prep i dag har vi fokusert på å stramme magen og rumpa godt. Dette er et punkt som er viktig å fokusere på under push-press for å ikke få den kjente svaien i ryggen som gjerne dukker opp når det begynner å bli slitsomt og tungt.





Ellers i dag så har det vært både CrossFit Teens og Fat To Fit. Dette virker som å gå på skinner! Fat To Fit gjengen hadde hvert fall noe løping på planen i dag, rask som lynet er de :D


Takk for en fin dag, så ønsker jeg deg en fin kveld videre. Sees i morgen <3


207 views

Recent Posts

See All