logo.jpg
Search

Heavy day and bodybuilding - 28. april. 2021

Lillelørdag lets gooo!


Starten på uka var beinhard med høy puls og syre i beina all the way, så i dag er det vektløfting som stod på planen.






Det er mange split jerks som skal gjennomføres på dagens økt. Det er en komplisert øvelse med mye man skal tenke på. Derfor vil litt av denne økta være teknikk for mange :) Og husk, det er også en seier! Er ikke om å gjøre å løfte tyngst, så lenge du blir bitte litt bedre enn det du var før du kom inn døren så har du vunnet <3


Økta består av to deler. Første del varer i 18 minutter. I løpet av den tiden skal du gjennomføre 12 sett av 1 clean og 2 split jerks. For "hulk"-skaleringen er det 1 clean og 3 split jerks. Her fokuserer vi på teknikk og mengde og gjør derfor 1 repetisjon mer. Vi ønsker å øke vekten på stangen på så mange sett som mulig, men igjen, det er teknikken som er viktigst. Det er heller ikke all verdens med tid for å fullføre settene, ca 1:30 min på hvert sett, så det er ikke meningen å finne 2RM.





Etter 18 minutter med tunge løft så er det del 2 som står for tur. Dette er en 8 minutters AMRAP med fokus på kvalitet før kvantitet. Det er 3 forskjellige øvelser, DB Z press, DB floor press og DB deficit push ups. Begynner med 3 repetisjoner på hver øvelse også øker det med 3 repetisjoner hver runde, så 3-6-9-12...

Z press er en øvelse som krever mobilitet i hamstringen og at du har aktiv kjernemuskulatur. Klarer du ikke holde bena rette, kan du sette en vektskive under rumpa så det blir enklere. Ved deficit push ups er det viktig at brystet faktisk treffer gulvet, ellers er hele poenget borte og vi kunne like greit gjort vanlige push ups.





Utover dette så har det vært nok en fin dag med masse herlige og blide folk. Mart skal også begynne med et nytt kurs som begynner i slutten av Mai, ta kontakt med han for mer info!






Takk for i dag og sees i morgen <3

202 views

Recent Posts

See All