top of page
logo.jpg
Search

Fredagsbloggen Minde - Uke 25: 85% av 1RM, intervaller, 5 km benchmark, Deadball

Hei gjengen, og god fredag! 👋


Nok en uke med en god miks av tunge løft og deilige svettefester er gjennomført her på Minde 💦


Mandag: Bench Press 85% & Perfect AMRAP


Uka startet sterkt med tunge benkpress på menyen, denne gangen 85% av 1RM! Vi jobber oss opp mot en 1RM test om et par uker, og prognosene for ny PR er absolutt gode med økningene gjengen holder på med her! 📈 Godt pumpet i brystet gikk vi inn i del 2: 15 minutter med DB snatches, box jumps og push ups 🔥 En økt som genererte mange runder, hvor man virkelig fikk kjenne hvor tungt kroppsvektsøvelser som pushups kan være!






Tirsdag: Pop Quiz

Å gå på quiz kan være både gøy, sosialt og utfordrende - og samme kan sies om CrossFit egentlig! Tirsdagens "Pop Quiz" var absolutt både gøy, sosialt og utfordrende: en spicy intervalløkt på 12 minutter, 3 x 4-minutters AMRAPer bestående av push press, front squats og pullups, og maks kalorier på romaskinen resterende tid 🔥 Med hele 4 minutter pause mellom hver AMRAP fikk vi sjansen til virkelig å gunne på hver AMRAP i ekte intervallstil.





Onsdag: Power Cleans & Running on Empty


Onsdag og power cleans på 85% på menyen! Denne styrkesyklusen vi er inne i har gitt oss gode muligheter til å terpe teknikk og optimalisere løftene våre, noe vi ser bærer frukter 👏

Del 2, "Running on empty" ga oss 6 runder med tyngre power cleans kombinert med double unders og 100 meter løping. En gøy økt, i følge medlemmene!



Torsdag: 5k Benchmark Run


CrossFit er opptatt av å gjøre oss til allsidige mennesker som er i stand til å takle enhver utfordring som blir kastet på oss. "Physical prepearedness" kaller de det, og er noe av essensen bak definisjonen av CrossFit, nemlig "konstant varierte funksjonelle bevegelser utført med relativt høy intensitet". Øktene vi programmerer er ofte ulike fra dag til dag, uke til uke, men innimellom dukker de samme øktene opp igjen - og disse kaller vi benchmarks! Benchmarks er et utvalg av standardiserte økter som repeteres årlig for å sjekke om vi har blitt raskere, sterkere, smidigere -ja, generelt sett blitt bedre. Juni er intet unntak, og torsdagens økt var intent mindre enn benchmarken: 5 km testløp! Med umiddelbar nærhet til tunnellen til Fyllingsdalen var det lett å gjennomføre uansett værforhold. Om løping er alles favorittaktivitet er en annen sak, men en iherdig innsats ble nedlagt fra alle hold! 😎




Fredag: Front Squats & Deadball

Fredag og snart helg! Men aller først: front squats og "Deadball" ☄️

Etter tunge front Squats på 85% er man godt seig i beina, og hva er vel bedre enn å dunke ut 80 Deadlifts og 200 Wall balls like etterpå? 😎

Heldigvis i team 2 - og alt som gjøres sammen i team er jo hakket gøyere 👯‍♀️



I denne økta fikk man dele opp repetisjonene nøyaktig som man ønsket i teamet, med andre ord var det flere veier til rom! En ypperlig økt å forske på hva som er den mest bærekraftige reisen mot målet 🚀




Sommerferien nærmer seg med stormskritt og det merkes at flere av Verftet-gjengen forbereder seg på sommer og fri 🌞 Vi fortsetter med normal timeplan til og med 6. juli og går over på sommertimeplanen fra 8. juli ⛱ Og husk!


Skal du reise bort på ferie, men har lyst å få inn treningsøkter likevel?? Sjekk ut sommertracket vårt i SugarWOD! Her kommer det korte utstyrsfrie økter gjennom hele juni og juli som man kan gjøre hvor som helst, når som helst 😎🎉


High five og god helg fra Team Verftet 🙏

65 views

コメント


bottom of page