logo.jpg
Search

Eline - 20. mai. 2021

God kveld!


I dag har vi hatt nok en "hedersøkt", da denne uken også er siste uken til Eline her hos oss. Hun har jobbet på Verftet i nesten 6 år. Hun har altså vært med fra starten av og har gjort en helt fantastisk innsats som coach. Minner om at dere kan legge igjen noen hyggelige ord på tavla ved garderoben til både Samantha og Eline hvis dere ønsker. Det hadde de nok satt veldig pris på!





Økta som er dedikert til Eline består av 2 øvelser, frontsquats og burpees. Dere tenker sikkert hvorfor i alle dager vi skal gjøre tonnevis av frontsquats igjen når vi gjorde dette for kun to dager siden, dette har vi en forklaring på! Hvis en bonde er trøtt og sliten etter å ha brukt en del dag på jobb med løfting og det det måtte innebære, så betyr ikke det at han kan ta fri dagen etterpå. Han må fortsatt stille opp, gjøre jobben, selv om det består av de samme arbeidsoppgavene han gjorde i går. Det samme gjelder oss også, treningen må gjennomføres selv om vi er slitne og trøtte i musklene.






Økta har en 25 minutters timecap. I løpet av de minuttene skal det gjennomføres 100 Frontsquats. I tillegg til dette skal det hvert minutt gjennomføres 5 Burpees.

De 25 minuttene vil føles som en evighet, så det er viktig å ha et positivt mindset og ta runde for runde. På frontsquatene skal vekta være slik at du skal kunne ta 15 stk unbroken når du er helt fresh. Men den skal jo også være tung nok for at det skal være litt utfordrende. Vi ønsker jo å kunne løfte tungt for å faktisk bli sterkere.

Fokuset på FS i dag har vært ryggen våres. Vi ønsker å holde en rett og nøytral rygg gjennom hele bevegelsen. Noe mange kan misforstå når man sier "rumpa bak" er at man tror man skal svaie med ryggen for å lage en "anderumpe". Dette vil vi unngå. Det vi heller ønsker å gjøre er å føre brystet frem og hofta bak, etterfulgt av en bøy. Da klarer vi å holde den fine, rette ryggen.





Vi ser for oss å bruke rundt 15-20 sekunder på burpeesene. Da har du 40-45 sekunder på å gjøre x antall frontsquats før det er burpees igjen. Når det kommer til antall repetisjoner FS så er det mellom 4 og 8. Har vi i gjennomsnitt 4 repetisjoner per runde så klarer du akkurat TimeCapen. Gjør du 10 så er du ferdig på 10 minutter, da kunne du like greit gjort 100 til - og det tror jeg ikke du har så lyst til. Da er det bedre å gå opp i vekt og heller gjøre færre repetisjoner.

På burpeesene ser vi etter en sterk kjernemuskulatur. Det mange gjør under burpees er å svaie ryggen så vi får en "slange-bevegelse". Vi ønsker å få knærne i bakken, stramme rumpa og magen og gjøre en liten pushup før vi går opp på knærne igjen, reiser oss opp og gjør et hopp.





Som vanlig så har det vært en herlig treningsdag men sol, godt humør og mye treningsglede.







Håper dere har vært fornøyd med dagens hedersøkt. så sees vi igjen i morgen <3

252 views

Recent Posts

See All