logo.jpg
Search

CrossFit Open 20.2 - 05.Februar.2021

Først og fremst, trening er viktigere enn du tror, tror jeg ;).


Her er en ny forskning på hvordan høy intensistets trening påvirker hjernen vår:


https://forskning.no/hoyskolen-kristiania-trening-partner/hadde-fysisk-aktivitet-vaert-en-pille-ville-alle-tatt-den/1239833


Ta deg de minuttene det tar og les igjennom.


Det som er litt artig med trening og helse er at alle ikke reflekterer over hvor mye de trener. Eksempelvis, "jeg trener 5 timer i uken". Da sier fort de som er #negative #sjalu #osv , det går jo ikke ann, trene så mye det har jeg ikke tid til. BS (bullshit), alle har tid. Men det var ikke poenget.


Dette eksempelet har jeg brukt mye på introsamtaler osv. Det er 168 timer i uken, om du trener hele 5 (!!) timer i uken. Har du da 163 timer igjen i uken. Det vil si at du bruker 3% i uken på trening, resten bruker du på jobb, på netflix, på instagram osv. Jadaa, du bruker kanskje mer enn 1 time når du får på trening, men så trener vi jo veldig sjelden mer enn 20 minutt ila den timen også.


Når du bare trener 3 % i uken, hvordan går det da ann å få utbytte? - Høres jo helt umulig ut. Men det er her intensitv trening kommer inn. Gir vi litt gass, sliter vi oss litt mer enn det som er komfortabelt ut, da bryter vi kroppen så mye ned at den trenger tid til å bygge seg opp igjen. Det er ikke det at vi liker å ligge i grøfta hver dag (joda vi gjør det), men skal du ha noe igjen for å bruke så lite tid på trening må det nesten være effektivt / intensivt.


Så til han samme vennen din som ikke hadde tid til trening, han har liker sikkert ikke å bli sliten heller. Men da blir det heller ingen resultater ;).


Og for dere som ikke har tid, tren kl.06.00 eller helst 07.00, vi trenger litt flere mennesker på 07.00 timen! :).




270 views

Recent Posts

See All